spring

بخوانيد

spring
social
aboutدرباره وبلاگ
موضوعات موضوعات
spring

بخوانيد

چرا کولر ماشینم خوب خنک نمیکنه

چهارشنبه هفدهم 3 1402

به دلیل تابستان طولانی و طوفانی در امارات متحده عربی، سیستم های تهویه مطبوع به طور منظم در خانه ها و اتومبیل ها استفاده می شوند. AC اتومبیل راحتی را فراهم می کند و از مسافران و رانندگان در برابر گرمازدگی محافظت می کند. AC خودرو باید در شرایط کار مناسب باشد تا کابین را برای همه سرنشینان خنک نگه دارد. اگر AC ماشین آنطور که باید خنک نمی شود یا هوای گرم را به جای سرد می دمد، باید کولر گازی را چک کنید و وقت آن است که یک قرار ملاقات فوری با یک متخصص برای تعمیر و نگهداری تعیین کنید.

در بسیاری از موارد، دلیل ضعیف بودن تهویه مطبوع خودرو، کمپرسور AC معیوب است – اما همیشه اینطور نیست. بیایید دلایل دیگری برای بد بودن AC خودرو را بررسی کنیم. علاوه بر این، اگر به موقع ماشین خود را برای تعمیر و نگهداری کارخانه و بررسی کنید، می توانید خود را از هر گونه ناراحتی نجات دهید. علاوه بر این، چند نکته مفید برای به دست آوردن حداکثر خنک کننده از کولر خودرو وجود دارد . حال بیایید دلایل ضعیف بودن AC خودرو را دریابیم.

 

دلایل ضعیف بودن سیستم تهویه مطبوع خودرو 

تهویه هوای نامناسب در خودرو می تواند به دلیل عوامل مختلفی باشد. در اینجا لیستی از عواملی وجود دارد که ممکن است بر عملکرد کولر خودرو تأثیر بگذارد: 

شارژ کم 



از ابتدایی ترین و واضح ترین دلیل ضعیف بودن کولر خودرو که با شارژ کم کار می کند شروع می کنیم. نیازی به گفتن نیست، همچنین معمولاً این شایع ترین دلیلی است که با آن مواجه می شوید زیرا بر خلاف سایر سیستم های تهویه مطبوع، شما مجبور هستید AC اتومبیل خود را به طور متناوب شارژ کنید. این مشکل را می توان فوراً با شارژ مجدد مبرد حل کرد - یا با استخدام یک متخصص حرفه ای یا در یک مرکز خدمات در نزدیکی. 

ACTUATOR معیوب 

یک محرک AC معیوب هنگامی که AC در ماشین در حداکثر دمیده می شود و دریچه های هوا باز می شود متوجه می شود. در نتیجه، اگر این اشتباه نادیده گرفته شود و برای مدت طولانی ادامه یابد، هوای گرم از بیرون به راحتی جریان هوای خنک از AC را رقیق می کند و آن را بی اثر می کند. یک محرک AC معیوب یکی از دلایل رایجی است که باعث می شود چندین مالک خودرو با شکایت از ضعیف بودن AC خودرو به کارگاه های خدمات خودرو مراجعه کنند. 

خرابی کمپرسور AC 


همانطور که قبلاً اشاره کردیم، یک کولر ضعیف خودرو که با وجود جریان هوا، هوا را خنک نمی کند، بیشتر به دلیل خرابی کمپرسور AC است. قبل از اینکه هوا به کندانسور برسد، مبرد را تحت فشار بالا تغذیه می کند و بنابراین، با کمپرسور معیوب، AC به خوبی کار نمی کند. در چنین مواردی، کمپرسور باید تعمیر شود. با این حال، شایان ذکر است که ایرادات دیگری مانند خطاهای الکتریکی در مدار یا مبرد نشتی نیز ممکن است باعث ایجاد مشکل شود. اگر نشانه‌های خرابی کمپرسور AC خودرو را می‌شناسید ، در اولین فرصت با یک مکانیک خبره تماس بگیرید تا مشکلات را بررسی کند.

آسیب به فیلتر کابین 

آسیب به فیلتر کابین باعث فیلتر ناکافی زباله ها به دلیل عملکرد نادرست آن می شود. فیلتر کابین وظیفه مهم جداسازی ذرات گرد و غباری را که در حین رانندگی از قسمت جلویی وارد می شود، دارد. در شرایطی که فیلتر کار نمی کند یا به درستی کار نمی کند، تجمع زباله به راحتی به فن های موتور و در نتیجه به کندانسور AC خودرو آسیب می رساند. 

موتور بیش از حد گرم شده است 



یک موتور بیش از حد داغ شده بیش از آنچه تصور کنید به AC خودرو آسیب وارد می کند. این فن رادیاتور را بی اثر می کند و از خنک شدن هوا توسط کندانسور جلوگیری می کند. علاوه بر این، بر حداکثر راندمان مبرد برای دمیدن هوای گرم داخل خودرو تأثیر می گذارد و در نتیجه بر عملکرد کلی AC خودرو تأثیر می گذارد. 

مانند موارد دیگر، می‌خواهید با کمک یک متخصص برای رفع این مشکل در اولین فرصت مشورت کنید تا از هرگونه مشکل قریب‌الوقوع بیشتر AC خودرو جلوگیری شود.  

فن های موتور آسیب دیده 

تجمع گرد و غبار، کثیفی و زباله روی فن های موتور باعث آسیب دیدن آن می شود و در نتیجه مانع از عبور هوای خنک به کندانسور می شود. فن های موتور آسیب دیده منجر به دمیدن هوای گرم با وجود روشن بودن تهویه مطبوع می شود زیرا کندانسور را برای خنک کردن جریان هوا مسدود کرده است. 

آسیب کندانسور 

ضعیف بودن تهویه مطبوع خودرو می تواند به دلیل خرابی کندانسور AC باشد. خاک و زباله از جاده و خارج ممکن است فقط کندانسور را مسدود کند اما منجر به خرابی کامل آن شود. این را می توان با بازرسی جلوی کندانسور ماشین مسدود شده یا آسیب دیده توسط زباله های جاده بررسی کرد. بنابراین بهتر است زودتر نسبت به تعمیر آن اقدام کنید. 

تسمه ها و شیلنگ های آسیب دیده 

سیستم تهویه مطبوع خودروی شما مجهز به چندین شیلنگ و تسمه است که با هم کار می کنند تا سیستم را کار کنند. اگر هر نوع آسیب، نشتی، جدا شدن یا انسداد این اجزا وجود داشته باشد، ضربه از جریان هوای مناسب از دریچه‌ها جلوگیری می‌کند. 

موتور یا مقاومت دمنده آسیب دیده 



مانند فن های موجود در یک اتاق، موتور دمنده چیزی است که هوا را از طریق دریچه های داخل خودرو عبور می دهد. یک مقاومت دمنده، به طور مشابه، به طور هماهنگ با موتور دمنده کار می کند تا سطح تولید هوا را که از طریق دریچه ها جریان می یابد، معمولا بر اساس ترجیح شما کنترل کند. هر گونه آسیب به این دو جزء حیاتی، چه در اثر فرسودگی و چه به دلیل سن، بلافاصله بر عملکرد AC تأثیر می گذارد. باز هم، ممکن است نتوانید خودتان آسیب را تعیین کنید، بنابراین بهتر است از متخصص کمک بگیرید. 

مسائل برق 

مشکلات مختلف الکتریکی ممکن است عملکرد AC خودروی شما را مختل کند، مانند اتصال کوتاه در واحد الکتریکی. با توجه به دمای امارات متحده عربی که بسیار بالاتر از 40 درجه و بالاتر می رود، این می تواند یک اتفاق محتمل باشد. در دمای 45 درجه، سیم های برق به راحتی می توانند به اندازه کافی داغ شوند که باعث اتصال کوتاه داخلی شوند. 

نشتی مبرد AC 

نشتی مبرد AC یکی دیگر از دلایل احتمالی خرابی AC خودرو است. وظیفه مبرد خنک نگه داشتن کابین و حفظ جریان هوای خنک است. در اغلب موارد، نشتی ممکن است رخ دهد اگر اتومبیل شما در همان زمان با یک تصادف غیرمنتظره مواجه شده باشد. ضربه نیرو باعث می شود که شیلنگ AC از اتصالات نشت کند در حالی که ماده روغنی در اطراف آن جمع می شود. یک بازرسی بصری نیز می تواند برای شناسایی مبرد آسیب دیده نیاز به تعمیر کافی باشد. به یاد داشته باشید، در حداکثر موارد، نشت مبرد دلیل معمول ضعیف بودن کولر خودرو است. 

فیوز منفجر شده 

منفجر شدن یا سوختن فیوز در جعبه فیوز خودرو یکی دیگر از دلایل رایجی است که بر خنک کننده AC خودرو تأثیر می گذارد. ساده ترین راه برای شناسایی آن این است که ماشین خود را توسط یک متخصص بررسی کنید. فیوز منفجر شده نه تنها کار کمپرسور را متوقف می کند، بلکه هوای گرم را به داخل کابین پخش می کند. همچنین ممکن است کل مدار نصب شده در داخل خودرو را تحت تاثیر قرار دهد و باعث شود سوئیچ های سالم در برد مدار دچار مشکل شوند. در نتیجه، ممکن است با مشکلات زیادی از AC بد در یک روز گرم تابستان مواجه شوید 

بنابراین، اگر هنگام تلاش برای دسترسی به AC با خطاهای مشابه مواجه شدید، بهتر است در اسرع وقت به یک ارائه دهنده خدمات خودرو یا یک مکانیک مراجعه کنید.


دلایل دیگر تهویه هوای ضعیف در خودرو


اگر AC اتومبیل شما برای مدت طولانی استفاده نمی شود، ممکن است چندین عامل دیگر بر عملکرد آن تأثیر بگذارد. علاوه بر این، وقتی با بچه ها رفت و آمد دارید، آنها ممکن است با بازیگوشی کولر ماشین را روشن و خاموش کنند. این ممکن است باعث شکستن کندانسور شود، زیرا موتور نمی تواند چنین فشار مکرری را تحمل کند. 

علاوه بر این، اگر کندانسور خیلی قدیمی باشد و به طور منظم سرویس نشده باشد، احتمال خرابی کندانسور بیشتر است. 

بنابراین توصیه می شود قبل از برنامه ریزی برای یک سفر طولانی جاده ای در تابستان، کولر خودرو خود را بررسی کنید تا از هر گونه ناراحتی جلوگیری کنید.

اکنون دلایل بد بودن جریان برق خودرو در خودروی خود را می دانید، از این رو، هنگامی که با مشکلی مواجه می شوید باید به مرکز خدمات یا یک تکنسین حرفه ای مراجعه کنید. علاوه بر این، نگهداری و سرویس به موقع AC ممکن است به جلوگیری از هر گونه ناراحتی کمک کند. در صورتی که کولر گازی قابل تعمیر نیست یا هر قطعه دیگری از خودرو آسیب دیده است که ممکن است بر عملکرد خودرو و AC تأثیر بگذارد، فوراً آن را تعویض کنید. 

منبع : frkpower 

امیرتسمه


(0) نظر
X